• سه شنبه ٢ آبان ١٤٠٢-١٥:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٧٥٩
کاشانی خبر داد:12-186

تحقق 45 درصدی از کل بودجه در شش ماهه اول سال

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران،در گزارش درآمد و هزینه شهرداری تهران، اعلام کرد : بیش از ۴۵ درصد از بودجه مصوب شهرداری در شش ماهه اول سال 1402 نسبت به کل بودجه، محقق شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش مربوط به حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ در هشتاد و ششمین جلسه شورا قرائت و مورد بررسی اعضاء قرار گرفت. حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورا در گزارش خود در این باره بیان کرد: ماده واحده مصوب سال ۱۴۰۲ مبلغ 75990 میلیارد تومان بود که در اصلاحیه بودجه مصوب که شامل سه بخش منابع به میزان ۶۴ هزار میلیارد و شامل ۸۴ درصد درآمد، منابع حاصل از واگذاری‌ها به مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد و منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی به میزان ۵۳۴۱ میلیارد تومان است، تغییر یافته و و مجموع بودجه را تشکیل می‌دهد.
کاشانی ادامه داد: در شش ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۲ مجموع منابع نقدی و غیرنقدی حدود ۳۴۸۲۹ میلیارد تومان است که نسبت وصولی به کل بودجه مصوب ۴۵.۸۳ درصد است. یعنی این بودجه در شش ماه اول بر اساس درآمدهای حاصل ۹۰ درصد محقق شده است. همچنین در این شش ماه مبلغ ۳۸۷۲۳ میلیارد تومان وصول شد. به عبارتی درصد تحقق درآمد نسبت به بودجه مصوب نسبت به شش ماه گذشته ۸۹/۹۴ درصد بوده است.
وی افزود: در قسمت مربوط به درآمدها مبلغ ۳۲۶۳۰ میلیارد تومان به حیطه وصول درآمده است که مبلغ ۳۲۷۹۳ میلیارد تومان وصول شده که به معنای تحقق بیش از ۱۰۰ درصد بودجه در بخش درآمدهای نقدی است؛ به این ترتیب از مبلغ ۳۴۸۲۹ میلیارد تومان مجموع عملکرد نقد و غیر نقد، مبلغ ۳۳۱۷۳ میلیارد تومان مربوط به عملکرد نقد و حدود مبلغ ۱۶۵۶ میلیارد تومان مربوط به عملکرد غیر نقد است. در فصل دوم منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز باید در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود مبلغ ۳۳۷۱ میلیارد تومان وصول می‌شد که حدود مبلغ ۹۱۲ میلیارد تومان وصول شده است. در خصوص منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی نیز باید مبلغ ۲۷۲۱ میلیارد تومان وصول می‌شد که از این میزان نیز تنها حدود ۱۱۲۳ میلیارد تومان ثبت وصول شده است، به عبارتی درصد تحقق نسبت به بودجه مصوب ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۸۹.۹۴ درصد است. 
خزانه دار شورا در ادامه در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی نیز اظهار داشت: اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۶۷۷۶۷ میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص اعتبار 44365 میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۵۱۶۵ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۴ درصد است. در بخش غیر نقدی اعتبار ابلاغی در دو بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۲۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که با تخصیص اعتبار ۱۱۴۴۴ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۰۰۹ تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار حدود ۸.۸۲ است، در نتیجه در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی و غیر نقدی در مجموع ۷۹۷۸۷ میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص اعتبار ۵۵۸۰۱ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۳۶۰۹۲ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۶۱۷۵ میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۸.۹۹ درصد است.
کاشانی در پایان گزارش خود در خصوص عملکرد مالی شهرداری در شش ماهه اول سال 1402 اظهار کرد: در شش ماهه منتهی به شهریور سال ۱۴۰۲ در مجموع، وصول نقد و غیر نقد به مبلغ ۳۴۸۲۹ میلیارد تومان بوده است که مبلغ ۱۴۸۰۵ میلیارد پایدار و مبلغ ۲۰۰۲۴ میلیارد تومان آن ناپایدار است که با توجه به بودجه مصوب ۶ ماهه به مبلغ ۳۸۷۲۳ میلیارد تومان حدود ۳۸۹۴ میلیارد تومان کمتر از برنامه مصوب وصول شده است. 
گفتنی است گزارش خزانه‌دار شورا به اتفاق آراء به تصویب رسید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: